Ab van Hooff besteed zijn tijd graag aan het echt verder helpen van ondernemers in het MKB en MKB+ segment. Intrinsieke motivatie komt voor hem tot uiting in de factor mens achter de onderneming. Zijn kijk op ondernemerschap sluit zeer aan op de sociale aspecten van duurzaam ondernemen binnen de ESG-filosofie. (ESG is de afkorting van: Environmental, Social and Governance). Duurzaamheid is een taak voor ieder individu in de onderneming. Ab geeft de voorkeur aan een betrokken rol dicht bij de bedrijfsvoering en helpt ondernemers of organisaties graag met een versnelde transitie richting een duurzame toekomst. Zijn kennis van de bijbehorende wetgeving komt hierbij zeer van pas.
“Authentieke organisaties die ondernemen vanuit een menselijk oogpunt, kunnen zich steeds beter onderscheiden in een gedigitaliseerde maatschappij. Platte marketing en commercie veranderen in kwalitatieve klantbeleving. Dat is geen directieklusje, maar bewustwording voor ons allemaal.
Ik daag organisaties graag uit een authentieke, duurzame toekomst tegemoet te gaan. In een tijd waarin het aantal persoonlijke contacten continu afneemt, wordt ieder individueel contact alsmaar waardevoller.”
Achtergrond en ervaring
Ab groeide op tussen de auto’s in het garagebedrijf van zijn ouders. Door familieomstandigheden nam hij op zeer jonge leeftijd de sleutel van het bedrijf over. In die beginjaren leerde hij op harde wijze zijn ondernemerslessen.
Door altijd voor de klant klaar te staan, de simpele dingen goed te doen, en met de menselijke maat te ondernemen, ontwikkelde het kleine Veldhovense autobedrijf zich tot dealerbedrijf. Eerst voor Simca/Chrysler, later voor Peugeot en Talbot, en vanaf 1989 voor BMW.
Tussen 1989 en Ab’s afscheid in 2022 steeg het jaarlijkse aantal verkochte automobielen van 40 naar 520 en groeide van Hooff BMW uit tot een van ’s-Lands hoogst gewaardeerde BMW-dealers.