Johannes Bruinsma is ondernemers graag behulpzaam bij de strategische/conceptuele vormgeving en (re-) organisatie van hun businessmodel in het algemeen, en bij (online) marketing & sales in het bijzonder.
“Als commercieel-bedrijfseconoom mag men mij gerust een ‘creatieve boekhouder’ noemen: een ‘history/story teller’ in zowel de Engelse als Nederlandse betekenis. Tellen en vertellen: vanuit begrip & kennis, op elk moment gericht op het inhoudelijk verhaal van de onderneming, kunnen vertellen/rapporteren aan de diverse marktpartijen.”
Achtergrond en ervaring
Johannes heeft ruim 30 jaar (internationale) management- en ondernemerservaring in verhuurmakelaardij, met name in de vrijetijdsmarkt (B2B/B2C, direct marketing, persoonlijke verkoop). Bedrijfskundig/-economisch adviseert hij volgens de principes van optimale systeemintegratie (inkoop/productie, verkoop, administratie en verslaglegging). Voor hem leidt dit via de juiste automatiseringskeuzes en administratieve organisatie tot dé weg naar efficiency en ‘just in time’ informatie. Voor telkens dat relevante ‘verhaal’: van (bruikbare) jaarrekening tot marketingcampagne, subsidie- of financieringsaanvraag enz.